Lova 1år <3

2013-02-07 14:50:16/Permalink//

För ett tag sen gjorde jag Lovas 1års tårta , fick helt fria händer ! Gjorde tårtan på jobbet och dekorationerna hemma ! Tårtan innehöll browniebotten, passionsmousse och mjölkchokadmousse täckt med rosa marsipan !

Jag gjorde lite blommor och rosor men även en converse sko ! Första gången jag gjorde en sko, så nästa gång blir den nog bättre ! Jag hittade mallar på internet som jag skrev ut och använde mig av !

Börja med att klippa ut alla delarna. Kavla ut sugarpaste eller marsipan . Lägg mallarna på och skär ut bitarna . Gör stygnen runt om skon och även hål där skosnören ska vara . Ett tips är att använda en tandpetare till detta .
Börjar med att sätta på tungan , lägg lite papper bakom så att den håller sig uppe tills den har torkat . Sen limmar man fast den stora delen och sen dem vita detaljerna , och till sist skosnören ! Tyvärr har jag inga bilder steg för steg men här är på resultatet iallafall !
Man kan använda sig av antingen ätbart lim eller äggvita !


<3


hittarecept.se

Kommentarer
Postat av: Anonym
hittarecept.se

Den ser jättefin ut, men det är inget emot hur den
smakade. Lova får fylla 1 år många gånger.
Tack jättegott.
Lovas Morfar

2013-02-09 @ 11:56:22
Postat av: Lisa Stevens
hittarecept.se

Fantastiskt fin!!! Din mamma överdriver inte när hon praktiskt taget dagligen berättar om hur duktig du är!

Svar: Tack snälla !
Emma Olsson

2013-02-11 @ 10:13:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
// -->