Tips till alla hjärtans dag <3

2013-02-03 11:42:40/Permalink//

Snart är det alla hjärtans dag ! Älskar denna dagen ! En sån här dag njuter jag lite extra av att vara konditor för då finns de inga gränser på hur mycket hjärtan och sånt fint man får göra! Nu imorse överraskade jag Therese med scones , formade som just hjärtan :) detta kan man ju göra vilken dag som helst , det behöver inte vara någon speciell dag för att man ska visa lite extra kärlek <3 jag har använt mig av en silikon form som jag köpte på en mässa i Paris men som oxå finns att köpa överallt här hemma . Har man ingen sån form kan man använda sig av en vanlig pepparkaksform !

3 dl mjölk
100 gram smör (mjukt)
7-8 dl vetemjöl
4 tsk bakpulver
1 tsk salt

Blanda alla ingredienserna , tänk på att inte köra den för länge om du kör den i en assistent ! Baka på 250 grader i cirka 10 minuter ! Jag använde min kitchen aid, men går lika bra att använda händerna :)

<3

hittarecept.se

Kommentarer
Postat av: Fanny
hittarecept.se

Åh vad fina!! :)

Svar: Tack <3
Emma Olsson

2013-02-03 @ 22:25:34
Postat av: therese (dalkullan)
hittarecept.se

Schyssta scones och väldigt fin blogg! Kram

2013-02-04 @ 14:34:51
Postat av: Anders Sjögren
hittarecept.se

Så gott det ser ut. Det är inte jyst att läska en. Jättefint

2013-02-04 @ 18:27:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
// -->