Cupcakes med hasselnötsfrosting

2013-03-04 20:16:24/Permalink//

Idag var jag och Therese på panduro efter jobbet ! Då köpte jag små söta cupcake formar ! Så när jag kom hem kliade de i fingrarna och jag kunde inte låta bli :)!

Gjorde en vanlig neutral muffins smet , men en super god frosting på nutella, av Roy Fares !

Hasselnötsfrosting
150 g mörk choklad – smält
250 g osaltat smör – rumstemperatur
150 g florsocker (2 ½ dl)
8 g vaniljsocker (1 msk)
2 g salt (1/4 tsk)
100 g nutella (1dl)

Hasselnötsfrosting: Hacka chokladen och smält försiktigt i mikron eller över ett vattenbad. Vispa smör, florsocker, vaniljsocker och salt vitt och fluffigt. Vispa i nutella och den smälta mörka chokladen, vispa väl. Är frostingen lite lös kan du stoppa in den i kylen i 10 minuter.

Lycka till , hopps att min sambos arbetskamrater blir glada imorgon :)!

hittarecept.se

Kommentarer
Postat av: mamma
hittarecept.se

MMMMMM SÄKERT JÄTTEGODA LYCKLIGA DOM SOM FÅR SMAKA;)KRAM

2013-03-04 @ 20:43:29
Postat av: Sanna
hittarecept.se

Jag provar de här nästa gång, ser jättegoda ut.

2013-03-04 @ 20:50:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
// -->