Söta kakor<3

2013-03-19 19:42:00/Permalink/Allmänt/
Idag efter jobbet var jag och Therese på Clas Ohlsson för å köpa en pärm ! Då hittade jag dessa söta utstickare, och kunde inte låta bli att köpa dem. Dem kostade bara 49 kronor! När jag kom hem gjorde jag en deg och nu i kväll har jag provbakat lite:) roligt:) här finns det absolut inga gränser , låt bara fantasin flöda ! Jag har använt mig av en deg som håller kakans form väldigt bra även efter bakning. Den flyter alltså inte ut , vilket är perfekt till dessa kakorna ! 
 
50 g florsocker
1/2 tsk vaniljsocker
225 g vetemjöl
1 ägg
100 g smör
 50 g socker 
 
Blanda alla ingrediensern till en deg. Ställ degen i kylen i cirka en timme innan du kavlar ut degen och trycker ut önskade former. Man kan även använda sig av vanliga pepparkaksformar om man inte vill ha text på vill säga. Jag kommer visa i ett annat inlägg hur man kan täcka kakorna med sugarpaste!  Jag har lagt mina kakor i en söt burk som jag ska ta med och överraska någon med ! Lycka till <3
 
Baka kakorna i 170 grader i 8-10 minuter ! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
hittarecept.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
// -->