Snart jul ♥♥

2013-11-24 20:31:13/Permalink/Allmänt/
Kan knappt förstå det men snart är det jul, om en månad idag är det julafton :)! Jag älskar allt som har med julen att göra, så mysigt ♥ Tänkte att jag skulle lägga ut lite olika julgodis recept så att ni får tips på vad ni kan baka till jul :) hur låter det ?

Nu ikväll gjorde jag och ♥Therese♥ jul klubbor :) ni minns kanske formen jag köpte på panduro för ett tag sen ? den använde vi iallafall. Jag har främst tänkt att använda den till choklad men blev sugen på att göra klubbor :)

1.5dl socker
0,5dl glykos
0,5dl vatten
smak/arom

koka ihop detta till 145 grader, ta sen bort kastrullen från plattan och tillsätt önskad färg och smak ! Häll antingen upp i silikonform eller häll ut små klickar på bakplåtspapper. Tryck sen ner en pinne i varje klubba. Använder du silikonform så tänk på att pensla lite med olja först. Det finns speciella klubbformar och pinnar att köpa på panduro, även färg å smak finns där! Lycka till och var försiktig ! ♥







hittarecept.se

Kommentarer
Postat av: Tessan
hittarecept.se

Riktigt roligt att göra. :) ❤️

2013-11-24 @ 21:30:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
// -->