Gräddbullar !

2013-10-05 20:38:09/Permalink/Allmänt/
Idag försökte jag och hjärtat oss på att göra gräddbullar ! Vi var hemma hos mamma så vi hade inga spritspåsar eller tyllar med oss så dem blev inte så snygga men vääääääldigt goda iallafall :)det finns många olika recept svåra och lätta och detta är ett enkelt recept som alla kan göra ! Detta receptet hittade jag när jag googlade och det var svårt å välja för de fanns många recept, men detta tyckte jag var bra ! 

Ingredienser
 4 1/2  dl  Strösocker
3/4  dl  Florsocker
1  Äggvita
1 1/2  dl  Vatten, kallt
1 1/2  msk  Gelatinpulver
1 1/2  dl  Vatten, kokhett
Garnering:
400  g  Blockchoklad, Ljus
2-3 msk matolja
20  Smörgås-Rån

Gör så här:
  • Blanda strösockret, florsockret, äggvitan och det kalla vattnet i en skål.
  • Rör i gelatinpulvret i det heta vattnet. Tillsätt detta till sockerblandingen.
  • Vispa alltsammans med elvisp  i ca 30 minuter till en pösig smet. Vispa med ganska hög hastighet.

Medan smeten vispas så kan man förbereda rånen. Använd ett glas eller en utstickare. När smeten är klar så spritsa gräddbullarna och ställ in dem i frysen i en timme. Smält chokladen under tiden och doppa dem sen i chokladen och strö på kokos eller något annat gott ! Eller behåll dem som dem är. Jag rekommenderar som sagt spritspåsar och en stor slät tyll ! 

Lycka till <3







hittarecept.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
// -->