Kakor täckta med sugarpaste <3

2013-09-23 16:16:13/Permalink/Allmänt/
Jag och hjärtat bakade för fullt hela helgen,  mysigt att baka tillsammans med någon man älskar tycker jag. 


Vi valde att använda ett recept där kakorna behåller sin form efter bakning, vilket i detta fallet är ganska viktigt om man vill få ett fint resultat! 
Här finns det inget rätt och fel , låt fantasin flöda och gör det du tycker är fint, använd dina favorit färger och gör roliga fina kakor :) vi gjorde enkla varianter denna gången men man kan göra dem enklare och självklart svårare. Text utstickarna har jag köpt på Clas Ohlsson och dem andra är från tartdecor.se. 
Allt fler och fler affärer får in roliga bak grejjer och det är ju super roligt, en av dem är cervera , där finns massor av fina grejjer. Sockerpastan och strössel köpte jag sist jag var där ! 


50 g florsocker
1/2 tsk vaniljsocker
225 g vetemjöl
1 ägg
100 g smör
 50 g socker 
 
Blanda alla ingrediensern till en deg. Ställ degen i kylen i cirka en timme innan du kavlar ut degen och trycker ut önskade former. 
När kakorna har svalnat så pensla dem tunt med ljus eller vit sirap och lägg sen på sugarpasten eller marsipanen. 

Lycka till <3
 
Baka kakorna i 170 grader i 8-10 minuter 

















hittarecept.se

Kommentarer
Postat av: Fanny
hittarecept.se

Vad fina, ni är så duktiga!!! :)

Svar: Tack :),<3
Emma Olsson

2013-09-25 @ 10:07:16
Postat av: Tessan
hittarecept.se

Jätte mysigt var de :) <3

2013-10-01 @ 20:56:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
// -->