Kolasnitt med turkiskpeppar ♡

2014-05-25 22:15:00/Permalink/Allmänt/
Dem flesta har nog någon gång bakat kolasnitt, och om inte så är det dags nu :) Dem är väldigt goda som dem är men nu kände jag för att göra dem lite annorlunda.
Så jag krossade turkiskpeppar karameller och hade i , och det blev riktigt gott :)


100 g smör

1 dl strösocker

2 1/2 dl vetemjöl

1 tsk bakpulver

1 msk vaniljsocker

1 msk ljus sirap

1/2 dl krossade turkiskpeppar karameller

Blanda socker och smör i maskin några minuter och häll sen i övriga ingredienser på låg hastighet tills det bildas en deg. Dela sen degen på 3 och rulla ut längder och tryck ner lite.


Baka på 175 grader i 12 minuter. Dela kakorna direkt när dem kommer ut ur ugnen. jag har skurit mina med ett skrapkort , det tycker jag blir lättast och snyggast. Jag skar mina kakor lite snett för det tycker jag ser bäst ut men det är en smaksak.

Gillar man inte turkiskpeppar så kan man givetvis göra utan eller kanske prova något annat gott :). ♡








hittarecept.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
// -->