Julgodis ❤

2015-12-07 17:20:02/Permalink//
Ett bra tips på ett väldigt gott julgodis ❤ snabbt och väldigt enkelt . Jag hittade receptet på min väns blogg. (http://www.femme.se/matildasmat/). Men jag ändrade de lite . 

150 gram ljus choklad 
150 gram mörk choklad
2 l corn flakes 
2dl jordnötssmör 
Lite salta jordnötter 

Smält chokladen i micron , blanda sen i jordnötssmöret tills det har blandats ordentligt.  Krossa sen corn flakesen lite lätt och blanda med chokladen . Man kan antingen välja att klicka upp smeten i små formar eller bre ut smeten på ett bakplåtspapper och dela i bitar efter att det har stelnat . Innnan man sätter in dem i kylen så valde jag att strö salta jordnötter över ! Sätt in formarna / plåten i kylen och vänta tills det har stelnat .








hittarecept.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
// -->