Super goda chokladkolor med havssalt!

2015-12-17 20:53:36/Permalink//

Dessa kolorna har blivit väldigt uppskattade bland familj & vänner så dessa gör jag varje år ! 
Blanda alla ingredienser i en kastrull och koka till 125 grader och strö på salt. Häll ut kolan på ett bakplåtspapper i en form och låt sen kolan stå framme några timmar och skär den sen i lagom stora bitar. 

Detta året köpte jag färdig klippta mellanläggspapper,  så underbart att slippa klippa massa små bitar.  

50 gram smör
3dl socker 
3dl grädde 
1,5 dl ljus sirap 
0,5 dl kakao 
1,5 msk vaniljsocker  

Lycka till ❤


hittarecept.se

Kommentarer
Postat av: Anitha
hittarecept.se

Hej
Mellanläggspappren som du nämner, vad är storleken och var köper du dem?

Svar: Jag köper dem på Coop extra , har tyvärr inga kvar så kan inte kolla måttet men det passar perfekt till en kola 😊
Emma Olsson

2016-04-21 @ 16:27:39
Postat av: Anitha
hittarecept.se

Tusen tack. Jag beger mig till Coop å kollar. Återkommer en annan dag och studerar dina smarriga recept.
Supersnygga tårtor :))

/Anitha

2016-04-21 @ 20:26:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
// -->